نماد سایت شرکت آرسس

مشخصات پردازنده Intel® Xeon® Processor E5-2620 V4

سی پی یو - پردازنده - CPU - زئون - اینتل زئون - اینتل - intel - xeon - intel xeon - Intel® Xeon® Processor E5-2620 v4 - E5-2620 v4

سی‌پی‌یو (CPU) چیست؟

واحد پردازش مرکزی کامپیوتر که به CPU معروف است، مهم ترین بخش پردازش اطلاعات رایانه است که محاسبه و اجرای عملیات را انجام میدهد. به این شکل که دستورات را از رم گرفته ، دیکد، پردازش و انتفال میدهد. انواع تجهیزات شبکه و کامپیوتر مثل سرور دارای CPU هستند. CPU (Central processing unit) در واقع تراشه ای است که روی مادربورد سوار شده و با اجزای سخت دیگر کامپیوتر در اتباط است.

سی پی یو سرور چیست؟

CPU سرور، با کمک واحد ALU دیتاهای و دستورات را توسط سخت افزارها و نرم افزارها دریافت کرده، روی آن ها عملیات ریاضی، مقایسه و منطقی انجام میدهد و در صورت نیاز نتیجهه را به شکل خروجی بازمیگرداند.این عملیات به عنوان میزکار CPU روی ثبات های سی پی یو انجام می شود.

کاربرد سی پی یو سرور

در سرورها ( سرور HP ، سوپرمیکرو ، سیسکو و …) از پردازنده‌های قوی و بدون وقفه یعنی پردازنده های اینتل زئون (Xeon) استفاده می‌شود. پردازنده های Xeon با هدف پردازش در سرور‌ها و ایستگاه های کاری طراحی و ساخته شدند و از خیلی جهات با پردازنده های دسکتاپ متفاوت هستند. در این مقاله میخواهیم به مشخصات سی پی یو سرور Intel® Xeon® Processor E5-2620 v4 بپردازیم.

سی پی یو CPU Server Xeon Intel E5-2620 V4

سی پی یو سرور Intel Xeon Processor E5-2620 v4 از محبوب ترین پردازنده های شرکت اینتل است که از نسل پردازنده های Intel® Xeon® Processor E5 v4  می باشد. این CPU توسط سوکت LGA 2011-3 پشتیبانی می‌شود. فرکانس کاری این پردازنده از ۲.۱ گیگاهرتز آغاز و در حالت توربو به ۳ گیگاهرتز می‌رسد. این سی پی یو سرور دارای ۸ هسته فیزیکی و ۱۶ هسته مجازی بوده و از ۲۰ مگابایت حافظه نهان (کش) بهره می برد که در سطح L3 است. با توجه به لیتوگرافی ۱۴ نانومتری که در تولید مدارات آن به کار رفته است شاهد مصرف پایین انرژی می باشیم که در بیشترین حالت به ۸۵ وات (TDP) می رسد. این پردازنده سرور Intel Xeon Processor E5-2620 v4 که فاقد واحد پردازش گرافیکی می باشد از حافظه های DDR4 1600/1866/2133/2400  پشتیبانی می کند.

مشخصات فنی سی پی یو سرور اینتل زئون E5-2620 v4

خروج از نسخه موبایل