نماد سایت شرکت آرسس

HPE PDU چیست؟

با سلام خدمت همه آرسسی های عزیز!!! امروز در خدمت شما هستیم با معرفی سخت افزار جدید و کارآمد کمپانی اچ پی به نام HPE PDU .

PDU یا Power Distribution Unit دستگاهی جهت مدیریت توزیع برق است که یک ورودی و خروجی های متعدد برق دارد و اغلب در داخل Rack و جهت تغذیه برق سرورها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به افزایش سرورها و تعدد تجهیزات شبکه در مراکز داده و اتاق های سرور استفاده از PDU ها امری ضروری درجهت مدیریت ظرفیت برق مصرفی تجهیزات شبکه است.

قابلیت های Power Distribution Unit

۱- اداره و بهره وری بهتر از توان برق در جهت مراکز داده

۲- تعیین برنامه ای برای روشن و خاموش کردن تجهیزات متصل به PDUها

۳- اطلاع از افزایش بار مصرفی برق در دستگاه های متصل به PDU قبل از Fail شدن دستگاه و امکان جلوگیری از Fail شدن

۴- برخی از PDU ها دارای یک صفحه نمایش برای نمایش مقدار برق و شاخص های آن هستند و از طریق ابزارهای مدیریتی بوسیله پروتکل SNMP قابل مدیریت هستند.

این سخت افزار که مشابه یک سه راهی برق عمل می کند، باعث می شود تا با خروجی های برق که روی آن تعبیه شده است به سرورها برق رسانی را انجام دهیم. همچنین این سخت افزار باعث کاهش ازدیاد کابل در رک خواهد شد.

سخت افزار PDU به دوصورت تک فاز و سه فاز تولید می شود. HPE Power Distribution Unit را می توان پشت رک و یا کنار رک نصب کرد. در مدل تک فاز 28 خروجی برق می دهد و در مدل 3 فاز تعداد خروجی ها به 42 عدد میرسد.

این دستگاه ها که در واقع تقسیم کنند برق هستند قابلیت کنترل و مانیتورینگ از راه دور را دارند. همچنین به ازای هر پریز مقدار برقی که در حال استفاده است را نشان می دهند. همچنین این قابلیت را دارند که سرور جدید وصل شده را به صورت خودکار تشخیص دهند. می توان این دستگاه ها را در کنار رک نصب کرد و در واقع به فضایی اضافی نیاز ندارند. پارت نامبر آنها معمولا با AF شروع می شود مانند AF525A. و در آخر، این دستگاه ها به صورت تک فاز و سه فاز با ولت آمپر های مختلف در بازار وجود دارند.

از مزیت های دیگر استفاده ازاین سخت افزار، افزایش قدرت مدیریت کابل است.

خروج از نسخه موبایل