نماد سایت شرکت آرسس

بررسی SSD های دیتاسنتری سامسونگ DCT

DCT - Sumsung - SSD - اس اس دی

سامسونگ به تازگی نسل جدیدی از SSD‌ های خود مخصوص برای استفاده در دیتاسنتر‌ها (DCT) را معرفی کرده است. سامسونگ سعی می‌کند که با استفاده از تکنولوژی مدرن V-NAND خط تولید جدیدی برای ارائه SSD های مخصوص به دیتاسنتر را ارائه کند. این نسل از SSD ها برای کش یا ذخیره‌سازی عملکرد بسیار خوب و قابل اعتمادی را ارائه می‌کنند. این نسل جدید به چهار محصول 983 ZET، 983 DCT، 883 DCT و 860 DCT تقسیم می‌شود.

در ابتدا به 983 DCT خواهیم پرداخت. این مدل برای رسیدن به بالاترین حالت پاسخگویی در دیتاسنترهایی استفاده می‌شود که می‌خواهند افزایش عملکرد را به وضوح در آن مشاهده شود. این مدل در دو مدل 2.5 اینچی استاندارد و M.2 ارائه می‌شود. همچنین 983 DCT در دو مدل کلی با حجم‌های 960 گیگابایت و 1.92 ترابایت به بازار عرضه شده است. در واقع این مدل باعث می‌شود که دیتاسنتر بتواند داده‌ها و اطلاعات حجیم را به راحتی کنترل کند. بر اساس اطلاعات ارائه شده سرعت خواندن ترتیبی خواندن در مدل M.2 در بهترین حالت 3000 مگابایت در ثانیه و در مدل 2.5 اینچ در بهترین حالت معادل 3400 مگابایت در ثانیه است. سرعت خواندن ترتیبی نیز در مدل M.2 در بهترین حالت 1430 مگابایت و در مدل 2.5 اینچ حداکثر 2200 مگابایت در ثانیه است. میزان IOPS مدل 2.5 اینچ 580K/52K اعلام شده است. امنیت داده‌ها در دیتاسنتر از اهمیت زیادی برخودار است. 983 DCT می‌تواند با تامین امنیت به صورت End to End از یکپارچگی آنها به خوبی حفاظت کند. همچنین در صورت قطع شدن برق منبع تعذیه این دستگاه ذخیره‌سازی از خراب شدن داده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

مدل بعدی 983 ZET است که در واقع SSD از نوع NVMe خواهد بود. این دستگاه قدرت ارائه عملکرد بالا در برنامه‌های محاسباتی با سرعت فوق العاده دارد. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی مدرن V-NAND می‌تواند قدرت و عملکرد بسیار بالایی را در اختیار کاربر قرار دهد. ارائه خروجی بسیار بالا برای استفاده در تحلیل داده و پردازش‌های سطح بالا بسیار کارآمد است و می‌تواند کسب و کار شما را به سطحی جدید برساند. استفاده از تکنولوژی جدید V-NAND با زمان تاخیر بسیار پایین اجازه می‌دهد تا دسترسی به دیتا در کمترین زمان ممکن انجام شود. زمان تاخیر در این مدل برای خواندن و نوشتن چیزی حدود 0.03 میلی ثانیه خواهد بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده دستگاه 983 ZET می‌تواند سرعت خواندن ترتیبی 3400 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی نیز 3000 مگابایت در ثانیه خواهد بود. همچنین میزان IOPS در زمان خواندن اتفاقی 750K و در زمان نوشتن اتفاقی 55K خواهد بود. این دستگاه ذخیره‌سازی نیز امنیت داده‌ها را به صورت End to End تاکین کرده و در صورت قطع شدن برق منبع تغذیه از خراب شدن داده‌ها جلوگیری خواهد کرد. این مدل در دو مدل 480 و 960 گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

مدل بعدیSSD 883 DCT است. این مدل در اندازه استاندارد 2.5 اینچی به بازار عرضه شده و برای اتصال نیز از اینترفیس SATA با سرعت شش گیگابیت پشتیبانی می‌کند. این مدل در حجم‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های 240، 480، 960  گیگابایتی در کنار دو مدل پر حجم 1920 گیگابایت و 3840 گیگابایت عرضه می‌شوند. در حالی که این مدل نیز می‌تواند به صورت End to End می‌تواند امنیت داده ها را تامین کرده و از خراب شدن آنها در زمان قطع منبع تعذیه جلوگیری کند اما میزان عملکرد آن نسبت به دو مدل قبلی کمی کاهش پیدا کرده است. سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی 560 مگابایت و سرعت نوشتن ترتیبی نیز 520 مگابایت در ثانیه است. در زمینه IOPS نیز سرعت خواندن اتفاقی 98K و سرعت نوشتن اتفاقی نیز 28K است که البته برای کنترل و انتقال اطلاعات حجیم نیز به خوبی عمل می‌کند. در نهایت به مدل 860 DCT می‌رسیم. این مدل در واقع شباهت بسیار زیادی از به 883 DCT دارد اما شاید تنها تغییر قابل ملاحظه آن کاهش سرعت خواندن اطلاعات به صورت اتفاقی به 19K است.

بدون شک مهمترین تغییر این مدل‌ها نسبت به خانواده‌های P863 استفاده تخصصی در دیتاسنتر و سرور‌ها از این دو خانواده جدید است. مدل های 983 ZET و 983 DCT هر کدام قدرت بسیار زیادی در سرعت خواندن و نوشتن به صورت ترتیبی و البته اتفاقی ارائه می‌کنند. البته این SSD های جدید از ساختار جدید V-NAND استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تاخیر آنها بسیار کاهش پیدا کند. همچنین در این مدل شاهد عرضه درایوی با حجم نزدیک به چهار ترابایت هستیم که نوید می‌دهد در آینده شاهد ساخت درایو‌های SSD بسیار بیشتر از چیزی که در حال حاضر هستیم باشیم.

شرکت آرسس پارت پرداز قرن تامین کننده تجهیزات مراکز داده ، سرور های اچی پی و سوپر میکرو و استوریج های HP , EMC , Qnap و تجهیزات شبکه سیسکو و اینجنیوس تک ،آماده ارائه خدمات و تامین نیازمندی های شما عزیزان می باشد.

برای مشاوره و درخواست پیش فاکتور محصولات با بخش فروش تماس بگیرید.

https://arsess-co.com/

021-72034

021-77538205

خیابان سهروردی جنوبی ، انتهای خیابان حجازی ، نبش اقلیمی پلاک 4 واحد 4

ساعت کاری شرکت : 9 الی 18

خروج از نسخه موبایل