نماد سایت شرکت آرسس

TCP/IP به چه معناست و چه قابلیت هایی دارد؟/ بخش دوم

پروتکل - پروتکل اینترنت - اینترنت - کامپیوتر - شبکه - لایه - او اس آی - PROTOCOL - TCP/IP - TCP - UDP - IP - INTERNET - INTERNET PROTOCOL - ICMP

پروتکل - پروتکل اینترنت - اینترنت - کامپیوتر - شبکه - لایه - او اس آی - PROTOCOL - TCP/IP - TCP - UDP - IP - INTERNET - INTERNET PROTOCOL - ICMP

سرور hp : بیشتر سیستم عامل‌هایی که در حال حاضر می‌شناسید، مثل لینوکس ، ویندوز ،اندروید ، مک و … از پروتکل TCP/IP پشتیبانی می‌کنند و به خاطر همین علت است که می توان با استفاده از ویندوز  از سرویس‌هایی که روی لینوکس و یونیکس ارائه می‌شود، استفاده کرد.

برای مثال وب سایت یاهو و سرویس ایمیل از  وب سرور های یونیکسی و سیستم عامل یونیکس استفاده می‌کنند اما شما می توانید با ویندوز خود از خدمات آنها استفاده کنید ، که علت آن هم داشتن پروتکل ارتباط مشترکی هست به نام  TCP/IP است.

TCP/IP مخفف عبارت Transmission Control Protocol Internet Protocol است . این پشته پروتکل از  پروتکل های TCP و IP تشکیل شده است. وظیفه این دو پروتکل روش انتقال اطلاعات بین سیستم ها و تعیین چگونگی ارتباط  بین سیستم ها در شبکه را به عهده دارد ، این پروتکل یعنی TCP/IP همانطور که گفته شد از چندین پروتکل تشکیل شده که وظایف اصلی آنها ارتباط داده ها در شبکه است که شامل موارد زیر هستند :

TCP یک پروتکل Connection Oriented یا به عبارت دیگر ( اتصال گراست ) که صحت داده هایی که ارسال میشود برای این پروتکل بسیار با اهیمت است و از طرفی سرعت نسبتا پایینی دارد .

IP یک پروتکل Connection Less یا ( غیر اتصال گراست ) که صحت اطلاعات ارسالی در آن خیلی اهمیت ندارد و بیشتر سرعت عمل در آن مهم است.

در شبکه هایی که بر پایه  TCP هستند هر بیت از داده ها  بعد از انتقال در شبکه بررسی می‌شوند و به همین علت هست که سرعت پایین می آید ، در حالیکه سرعت در شبکه های IP بسیار با اهمیت است.

نقاط ضعف هر یک از این دو پروتکل با پشته پروتکل TCP/IP پوشش داده شده و یک ترکیب خوب از پروتکل ایجاد کرده است.

این پشته پروتکل دارای ۴ لایه زیر میباشد :

1-  Internet / اینترنت

2-Transport / انتقال

3- Application / کاربردی

4- Network Interface / رابط شبکه

خروج از نسخه موبایل