نماد سایت شرکت آرسس

تکنولوژی موجود در استوریج های QNAP

کیونپ | استوریج های کیونپ | QNAP | تکنولوژی موجود در استوریج های QNAP

کیونپ | استوریج های کیونپ | QNAP | تکنولوژی موجود در استوریج های QNAP

 

کیونپ ، با داشتن آگاهی و دانش لازم و کافی خواهید توانست محصول استوریج بهتر و مناسب‌تری خریداری کنید. با معرفی تکنولوژی‌های به کار رفته در QNAP استوریج ها قصد داریم شما را با این دسته از محصولات استوریج آشنا کنیم.

1 . پورت PCIe

استوریج های کیونپ دارای اسلات افزونه PCIe هستند که باعث شتاب‌دهی به اپلیکیشن‌هاست : اسلات کارت QNAP QM2 روی آن قابل نصب است تا بتوان M.2 SSD Cache و اتصالات 10GbE را اضافه کرد.

اگر کارت شبکه بی‌سیم سازگار با آن را نصب کنیم، می‌توانیم از QNAP Storage به عنوان اکسس پوینت وایرلس استفاده کنیم. حتی می‌توانیم با نصبUSB 3.1 10 GbE Card ، راحت‌تر بکاپ هایمان را به / از چند اکسترنال استوریج منتقل کنیم و اتصال UBS را سرعت بخشیم.

2 . تکنولوژی Qtier Auto-Tiering

کاربران با استفاده از تکنولوژی Qtier Auto-Tiering که هم اکنون از On Demand Allocation Priority پشتیبانی می‌کند، تخصیص استوریج را به مناسب‌ترین شکل ممکن برای محیط‌های سیستمی و درخواست‌های اپلیکیشن، کاستومایز می‌کنند.

این تکنولوژی در کنار 2.5″ SSD و M.2 SSD و SATA درایو های با ظرفیت بالا، در بهبود کارایی استوریج بسیار موثر است.

نکته : M.2 SSD آپشنال است. این نوع درایو ممکن است که گرمای زیادی تولید کند در نتیجه نصب هیت سینک روی M.2 SSD توصیه می‌شود.

Container Station . 3

استوریج های کیونپ دارای قابلیت Container Station هم هستند که تکنولوژی‌های مجازی سازی LXC و Docker را یکپارچه می‌کند. در این کیونپ استوریج، امکان اجرای چندین سیستم‌های لینوکسی ایزوله را دارید.

همچنین دانلود اپ از Docker Hub Registry که به صورت تعبیه شده وجود دارد هم دارید.Container Station از پلت‌فرم QIoT Container که امکان پیاده‌سازی سریع محیط اینترنت اشیا را برایتان فراهم می‌کند پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را در ابر خصوصی IoT خودتان پیاده کنید.

در اپلیکیشن‌های Container شده از روش مجازی سازی در سطح سیستم عامل استفاده می‌شود بدون این که کل ماشین مجازی را برای هر اپ، لانچ کرد.

4 . Virtualization Station

در استوریج TS-453B، پیاده‌سازی محیط‌های مجازی سازی با Virtualization Station و  Container Stationانجام می‌شود که راهکاری هیبریدی برای مجازی سازی در دستگاه NAS است. در نتیجه کیونپ استوریج ها، استوریجی مناسب برای VM های هاست و اپلیکیشن‌های متمرکز شماست.

Virtualization Station، امکان هاست ماشین‌های مجازی روی استوریج های کیونپ و دسترسی به آنها از طریق مرورگر وب یا VNC را می‌دهد. همچنین قابلیت‌های زیر را فراهم می‌کند:

Virtualization Station به QNAP استوریج ها، ماشین های مجازی و Container ها امکان به اشتراک گذاری پورت LAN مشخصی را می‌دهد و دیگر محدودیتی در کارایی شبکه وجود ندارد، سوییچ های مجازی سرعت بالا انتقال داده بین VM ها و Container ها و NAS را از طریق اینترفیس داخلی بسیار افزایش می‌دهد.

5 . افزایش ظرفیت استوریج با Vitual JBOD

علاوه بر انکلوژرهای افزونه استوریج امکان توسعه ظرفیت استوریج کیونپ با استفاده از VJBOD وجود دارد؛ QNAP VJBOD یا JBOD مجازی در واقع JBOD مبتنی بر شبکه است که با استفاده از استوریج استفاده نشده دیگر NAS استوریج های کیونپ را می‌توان فضای ذخیره سازی را افزایش داد.

می‌توانید این فضای ذخیره سازی را به عنوان دیسک‌های مجازی و لوکال به استوریجتان مانت کرده و Virtual Storage Pool ها و Volume ها را ایجاد کنید. این فضا می‌تواند برای کارهایی مانند ایجاد و Revert کردن Snapshot ها، ایندکس کردن فایل‌های مدیا در Media Library و حتی ایجاد iSCSI LUN ها استفاده شود. همچنین در اشتراک‌گذاری و اپلیکیشن‌ها نیز کاربرد دارد.

VJBOD از اتصالات 10GbE/40GbE و پورت ترانکینگ (لینکی برای اتصال چند پورت LAN) پشتیبانی می‌کند که کارایی و قابلیت اطمینان استوریج VJBOD را افزایش می‌دهد.

Remote QNAP NAS باید از iSCSI و Storage Pool پشتیبانی و حداقل از QTS 4.2.1 استفاده کند. حداکثر تا 8 یونیت را می‌توان مانت کرد.

 

خروج از نسخه موبایل