نماد سایت شرکت آرسس

سرور اچ پی HPE ProLiant ML10 v2

سرور اچ پی HPE ProLiant ML10 v2

 سرور اچ پی HPE ProLiant ML10 v2 دریک نگاه :

اگر برای کسب و کار کوچک خود به دنبال سروری هستید که هم انعطاف پذیر باشد و هم دارای قیمت مناسب، HP ProLiant ML10 v2 انتخاب مناسبی است. این میکرو سرور اچ پی، ایستاده، تک پردازنده و ۴ یونیته بوده و برای کسب و کارهای کوچکی که به یک شبکه کوچک نیاز دارند، ایده آل است. مهمترین ویژگی ML10 v2 این است که کسب و کارهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند قادر به خرید آن هستند و در کنار آن از اسلات های شبکه و ذخیره سازی، محاسبات بهینه شده و مدیریت سریع و قابل اعتماد بهره مند می شوند. تکنولوژی سرور که ML10 v2 از آن استفاده می کند، سرویس بدون وقفه ای را ارایه می دهد که قابل اعتمادتر و دارای طول عمر بیشتری است. در ادامه با ما همراه باشید.

اگر برای کسب و کار کوچک خود به دنبال سروری هستید که هم انعطاف پذیر باشد و هم دارای قیمت مناسب، HP ProLiant ML10 v2 انتخاب مناسبی است. این میکرو سرور اچ پی، ایستاده، تک پردازنده و ۴ یونیته بوده و برای کسب و کارهای کوچکی که به یک شبکه کوچک نیاز دارند، ایده آل است. مهمترین ویژگی ML10 v2 این است که کسب و کارهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند قادر به خرید آن هستند و در کنار آن از اسلات های شبکه و ذخیره سازی، محاسبات بهینه شده و مدیریت سریع و قابل اعتماد بهره مند می شوند.

این سرور سری دوم از سرور ML10 G9 میباشد که نسبت به سری قبلی خود پیشرفت هایی داشته است .یکی دیگر از سرور های ایستاده ی شرکت اچ پی است . ولی در صورت نیاز امکان قرار دادن این سرور درون رک امکان پذیر میباشد . و در صورت قرار دادن درون رک این سرور ۴ یونیت از رک ما را اشغال خواهد کرد . یک اسلات CPU را داراست و این CPU را میتوان از سری پردازنده های Intel® Pentium®; Intel® Xeon® E3-1200v3 product family; Intel® Core™ i3 انتخاب کرد . و با انجام این کار پردازنده ی ما دارای ۲ یا ۴ هسته ی پردازشی خواهد بود، دارای ۴ Expansion slots است که از این اسلات ها میتوان برای اضافه کردن قابلیت های جدید به سرور استفاده کرد .
سرور ML10 V2 دارای ۴ اسلات مموری میباشد که از مموری های DDR3 UDIMM میتوان برای قرار دادن درون این اسلات ها استفاده کرد . حداکثر مموری که میتوان بر روی این اسلات ها قرار داد مموری های ۸GB میباشند ، که با این کار حداکثر ۳۲GB مموری بر روی سرور قرار خواهد گرفت . این سرور توانایی در بر گرفتن ۶ هارد LFF را دارا میباشد . ، این هارد ها از نوع SATA و Non-hotplug میباشند . البته در بعضی از مدل ها میتوان از هارد های Hotplug هم استفاده کرد،  متناسب مدل خود میتوانند یک کارت شبکه ی ۳۳۲i Ethernet Adapter با سرعت ۱Gb و دو پرت را دارا باشد . در مورد استوریج کنترلر هم بعضی ازمدل های این سرور دارای Dynamic Smart Array B120i میباشند.

Processor family Intel® Pentium®; Intel® Xeon® E3-1200v3 product family; Intel® Core™ i3
Number of processors ۱
Processor core available ۲ or 4
Form factor (fully configured) ۴U
Power supply type (۱) Multi-output
Expansion slots (۴) Maximum – For detail descriptions reference the QuickSpec
Memory, maximum ۳۲GB
Memory slots ۴ DIMM slots Maximum
Memory type DDR3 UDIMM
Drive description (۶) LFF SATA
قیمت پایین

همان طور که پیش از این گفته شد، ویژگی برجسته این سرور اچ پی قیمت مناسب آن است و در عین حال بهترین کارایی و ویژگی ها را برای کسب و کارهای کوچک به همراه دارد. با وجود iLO 4، مدیریت Out of band و از راه دور برای ادمین های شبکه میسر است و به سادگی می توان از راه دور سرور را آپدیت کرد درنتیجه هزینه لزوم حضور در محل کاهش می یابد. مدیریت Out of band یعنی ایجاد کانالی برای مدیریت که به اپراتور شبکه امکان دسترسی به منابع شبکه را می دهد. به صورت پیش فرض دو اسلات PCIe دارد که می تواند به ۴ عدد نیز ارتقا یابد تا نیازهای رو به رشد کسب و کار را پاسخگو باشد.

تعداد اسلایدها

سرور ML10 v2 طوری طراحی شده که به آسانی نصب می شود و به راحتی همراه با رشد نیازهای کاری شما توسعه می یابد. داشتن حداکثر ۶ هارد LFF، ۴ پورت USB و ۴ اسلات I/O این مهم را اثبات می کند. در کنار همه اینها دارای دو پورت کارت شبکه (۲x1Gbe) در قسمت جلویی است تا از امکانات شبکه و دسترسی بالا بهره مند شوید. این پورت ها برای مجازی سازی مناسب است و نیازی به خرید کارت شبکه نیست. مدیریت iLO با استفاده از یکی از این دو کارت شبکه ۱گیگابیتی انجام می شود. در نتیجه ویژگی های اصلی مانند ریبوت کردن سرور و برخی ویژگی های پیشرفته مانند کنترل از راه دور و  Mounting Media ممکن می شود.

مدیریت سریع

زیرسیستم iLO یک مولفه استاندارد برای سرورهای اچ پی پرولیانت است که مقداردهی اولیه سرور، مانیتورینگ سلامت سرور، بهینه سازی انرژی و دما و در نهایت مدیریت از راه دور را ساده می کند. iLO یک میکروپردازنده هوشمند و حافظه امن دارد که این ساختار آن را مستقل از سرور و سیستم عامل آن می کند. iLO تمامی زیرسیستم های مهم داخلی را مانیتور می کند. در صورت فعال سازی آن، هشدارهای SNMP یا Simple Network Management Protocol علی رغم ارسال به سیستم عامل اصلی، مستقیم به iLO نیز فرستاده می شود. این کار حتی اگر هیچ سیستم عاملی نصب نشده باشد نیز انجام می شود. این سیستم پشتیبانی از راه دور، روی سرورهای پرولیانت نسل ۸ به بعد تعبیه شده است. با خریداری لایسنس iLO می توان به مزایایی چون نصب سیستم عامل بدون نیاز به درایو اپتیکال دست یافت. با استفاده از اپ ها نیز می توان از طریق تبلت یا گوشی سرور را کنترل کرد. Dell سروری مشابه ML10 v2 و حتی قیمتی مشابه با نام PowerEdge T20 دارد اما امکان مدیریتی در آن وجود ندارد (تنها DRAC وجود دارد که رسما پشتیبانی نمی شود) و تنها این یک دلیل می تواند کافی باشد که HP ProLiant ML10 v2 را برای خرید انتخاب نمایید.
سرور HP ProLiant ML10 v2 از HP Insight Control در جهت مدیریت، کنترل و بهینه سازی سرور بهره می گیرد. این سرور اچ پی برای مدیریت زیرساخت همگرا (CI)، از HP Insight Online استفاده کرده و  داشبورد شخصی آنلاین را فراهم می کند و به سرویس های IT سرعت و سامان می بخشد. برای بهینه شدن Firmware، آپدیت درایورها و کاهش امکان خرابی سیستم، از HP Smart Update استفاده می کند که شامل HP Smart Update Manager (SUM) و Service Pack for ProLiant (SPP) است. این سرور اچ پی بهره وری را با استفاده از HP Intelligent Provisioning افزایش می دهد در واقع سرور را به جای چند ساعت در چند دقیقه آماده و راه اندازی می کند.

محاسبه بهینه

میکرو سرور ایستاده ML10 v2، دارای ۴ اسلات DIMM و حافظه ECC (Error Correcting Code) است. ECC خطاهای یک بیتی حافظه را تصحیح می کند و خطاهای چند بیتی را تشخیص می دهد. در صورت تشخیص خطای چند بیتی، خطا به سرور ارسال می شود و باعث وقفه در سرور می شود. این سرور اچ پی با داشتن این ویژگی، از گم شدن اطلاعات در هنگام خرابی ناگهانی سیستم جلوگیری می کند. سرعت حافظه بستگی به نوع پردازنده ای که انتخاب می شود دارد. در ML10 v2 حداکثر سرعت حافظه ECC UDIMM، ۱۶۰۰ است و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه UDIMM فراهم می شود. این سرور اچ پی از حافظه های RDIMM و Non-ECC UDIMM پشتیبانی نمی کند.
در قسمت جلوی سرور ML10 v2، ۴ هارد داخلی Non Hot Plug قابل نصب است که به راحتی انجام می شود. این سرور اچ پی دارای دو پورت اضافی SATA روی مادربورد است که می تواند برای نصب هارد اضافی و یا درایو اپتیکال استفاده شود. دارا بودن کنترلر آرایه هوشمند B120i از نوع SATA 6Gb/s ، راهکار RAID را برای مشتریانی که از درایوهای SATA استفاده می کنند فراهم می کند یعنی زمانی که مشکلی در یکی از هاردها به وجود آید، هم از بوت و هم از اطلاعات محافظت می شود. در این مدل سرور، پیکربندی RAID به صورت ۰، ۱ و ۱۰ ممکن است.

هیچ آیتمی از نمونه کارها پیدا نشد.